O mnohé věci se nepokusíme nikoliv proto, že jsou obtížné, ale obtížné jsou proto, že se o ně nepokusíme. Seneca

Zřícenina hradu Oheb

3. srpna 2015 v 5:30 |  Výlety
Mimo válení se u přehrady, což byla v těch hrozných vedrech asi nejlepší činnost, jsme se byli jedno ráno podívat na zřícenině hradu Oheb.

Romantická zřícenina gotického hradu Oheb stojí na vysokém skalnatém ostrohu nad Sečskou přehradou. Hradní zřícenina Oheb se nachází na Chrudimsku v Pardubickém kraji. Dochovalo se mohutné torzo věžovité brány, zřícenina věže na jižním výběžku ostrohu a zbytky dělových bašt. Zříceniny hradu Oheb jsou volně přístupné. Nepravidelný půdorys hradu, o němž je zmínka již roku 1405, byl dán nerovnostmi terénu. Ve směru snadného přístupu, tj. z východu, odděloval hrad od okolí široký příkop a val. Dosud se nad ním zachovala část věže s valeně sklenutou bránou, která byla vstupem do hradu. Uvnitř hradeb, byla pravděpodobně jediná, snad věžovitá, obytná budova.
Hrad založil kolem roku 1400 Ješík z Popovce, který odtud podnikal loupeživé výpady do okolí. Po roce 1421 hrad držel vůdce orebského bratrstva Hynek Krušina z Lichtemburku. Potom se zde vystřídalo několik majitelů. Ještě po roce 1469 byl vybudován pás opevnění, ale již po roce 1499 byl hrad opuštěn a zpustl. Po roce 1628 o něm mizí veškeré zmínky. V třicátých a čtyřicátých letech 19. století se Vincenc Karel Auerspek snažil dobovými úpravami objekt zpřístupnit.

Byli jsme tady již několikrát, ale vždycky si tu najdeme něco zajímavého.

Vstup je volný a na vlastní nebezpečí. Je tady hodně zajímavých míst, které samozřejmě lákají k prozkoumání.

A ty nádherné výhledy na vodní hladinu přehrady berou dech. Kvůli tomu tam vlastně chodím já, ten výhled mám moc ráda.

Po krásné ranní procházce jsme se opět vrátili na pláž a oddávali se letním radovánkám. MrkajícíMrkajícíMrkající

Komentáře

1 Zdena Zdena | Web | 3. srpna 2015 v 7:01 | Reagovat

Jani, v moc krásném prostředí jste trávili zaslouženou dovolenou. Nádherně jsi zachytila tento kout naší země který  je mi moc blízký,měj se moc hezky :-)

2 Intuice Intuice | E-mail | Web | 3. srpna 2015 v 8:09 | Reagovat

Zříceniny mají svá kouzla. Pro mne jsou vzácné ty fotky, kde jsi nahoře a není ani vidět rovnou dolů, fuj, to je výška! :-D

3 Jarka Jarka | Web | 3. srpna 2015 v 8:51 | Reagovat

Když si představím, že v době stavby hradu, pod skálou ještě žádná přehradní voda nebyla, tak to musela být pořádná výška. Výhled je opravdu nádherný. :-) Vidím, že i na Sečské přehradě ubývá voda a břehy vystupují z vody...

4 Eva Eva | Web | 3. srpna 2015 v 13:05 | Reagovat

Může tam být hezky ale nikdy jsem tam nebyla je dobře že sis to užila Měj se fajn

5 děda tik tak děda tik tak | Web | 3. srpna 2015 v 15:37 | Reagovat

Už jenom kvůli tomu výhledu stojí zato, podniknout výstup i v takových teplech. :-)

6 Jana Jana | Web | 3. srpna 2015 v 18:18 | Reagovat

[1]: Zdeni, ty jsi odněkud z pardubicka, myslím. Takže je mi jasné, že to tam znáš, máte to blízko. Je tam opravdu pěkně.

[2]: No jo, ty jsi známá kaskadérka. Tak tam by se ti líbilo. Žádné schody na věž, ale skalní útvary nad vodou. přišla by sis na své.

[3]: Vody opravdu ubývá a všude. Až mám z toho docela strach. Včera u nás shořelo 40 hektarů pole s obilím. Během chvilky to bylo fuč, hrůza. Už aby zapršelo.

[4]: Je tam nádherně, moc pěkná příroda.

[5]: Ty výhledy, to je moje. Ale pěkně jsem se zapotila než jsem tam vylezla. Funěla jsem jako lokomotiva.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.