O mnohé věci se nepokusíme nikoliv proto, že jsou obtížné, ale obtížné jsou proto, že se o ně nepokusíme. Seneca

Půlka dovolené ...

20. srpna 2016 v 8:33 |  Výlety
... je za mnou. Škoda, jak rychle to utíká. Ale nebudu fňukat, užívám si volných dnů podle svých představ.
Co nejdřív ??? Samozřejmě jsem musela do lesa, který poslední dobou nějak opomíjím kvůli Krakonošovu.
Z lesa jsem kromě nezvaného kámoše, kterého jsem po návratu objevila přisátého na noze, přinesla i malý úlovek hub, takže o večeři bylo postaráno.

Přisáté klíště se mi povedlo odstranit. Zkoušela jsem vatový tampón s trochou mýdla /návod jsem četla u některé z vás/, ale to vůbec nefungovalo, takže klasika - olej a pomalu otáčet.

Začátkem týdne jsem se na kole vyrazila podívat do svého rodného města - do Poděbrad. Je od nás vzdálené asi 25 km. Cesta vede podle Labe a ráno, když jsem vyrazila já, tam byl klid a skoro žádný človíček. To mám ráda. Odpoledne, když jsem se vracela, to už bylo o něčem jiném. Cyklisté, chodci, bruslaři, maminy s kočárky. Lidí jako na Václaváku.

V Poděbradech jsem si pěkně pochodila, skočila jsem se na hodinku zrelaxovat do solné jeskyně. Tam chodím ráda, vždycky si tam pěkně odpočinu. Byla jsem ráda, že jsem zrovna chytla volné místečko, jako by opravdu čekalo jen na mě.
Zašla jsem se podívat na Čábelnu. Tam jsme se jako děti chodili v létě koupat. Trochu se to změnilo, ale zjistila jsem, že se tam chodí koupat stále dost lidí a zastihla jsem tam i několik lidí, které si pamatuji z mládí.

Pak následoval kostel - tam musím zajít vždycky, když přijedu do Poděbrad - juknout se alespoň přes mříže.

Ještě než jsem se vydala na zpáteční cestu, objevila jsem zajímavé místo. Hřiště s posilovacími stroji.
Dobrý nápad, sedět na lavičce s výhledem na řeku a šlapat jako na kole. Spojení příjemného s užitečným.

Cestou zpět jsem se vydala po druhém břehu řeky. Bylo se na co dívat.

I na malém hřbitově jsem se stavila. To jsem celá já, na každý hřbitov nebo do kostela musím vlézt.

Domů jsem dorazila příjemně unavená, ale spokojená.
ÚžasnýÚžasnýÚžasný

Komentáře

1 Zdenka Zdenka | E-mail | Web | 20. srpna 2016 v 8:59 | Reagovat

Jani, to ta dovolená utíká, viď ;-)  :-) Já už musím zítra do práce :-) , ale taky sem si ji moc pěkně užila a dnes ještě Kramaření a oslava narozenin mamky :-)  :-) Poděbrady jsou krásné a těm kostelům a hřbitůvkům se ti nedivím ;-)  :-)  :-) Užij si pěkně zbytek :-)  :-)

2 Jana Jana | Web | 20. srpna 2016 v 10:52 | Reagovat

[1]: Zdeni, já naštěstí ještě týden můžu lenošit, ale ono to taky uteče. Nejhorší je, že už se nebude na co těšit, leda až na vánoce. :-( Tak si ještě užij dnešní volný den s oslavou a zítra ať ti to v práci utíká a ať tě nikdo nezlobí. ;-)

3 Intuice Intuice | E-mail | Web | 20. srpna 2016 v 14:18 | Reagovat

Návod na klíšťata jsi našla u mne. Neměla jsem osobně vyzkoušené. Škoda, že to nepomohlo. Ale poradila sis, to je dobře. :-)  Taky navštěvuji každý kostel i hřbitov, který mi skočí do cesty. :-)
Koníky jsem fotila zrovna včera, asi po roce. :-D

4 děda tik tak děda tik tak | Web | 20. srpna 2016 v 14:53 | Reagovat

Doufám, že všechny ty houby nebyly jen k večeři. Jinak úlovek je dost velký na to, že nějak přestaly růst. Solná jeskyňka pro relaxaci je dobré zařízení a byla to asi taková příprava na zpátečních 25. Závěrečné snímky koníků, prostě nádherné. Užívej si dál zbytku dovolené. Mirek :-)

5 Jarka Jarka | Web | 20. srpna 2016 v 17:57 | Reagovat

Poděbrady neznám a zdá se, že mají hezké památky a jsou zasazeny do spousty zeleně a procházky kolem řeky musí být moc příjemné. :-) Dovolenou si očividně pěkně užíváš a ještě máš půlku před sebou, tak ať se i ta druhá vydaří. 8-)

6 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 20. srpna 2016 v 19:03 | Reagovat

U nás moc houby nerostou, ale něco málo jsme přece jenom našli. Na klíšťata teď používám pinzetku z lékárny, jdou dobře odstranit i ty malé potvory. Přes léto jich většinou nasbírám docela dost, asi jim nějak chutnám :-P

7 Zdena Zdena | Web | 20. srpna 2016 v 19:32 | Reagovat

Janinko týden utekl coby dup viď. Ale ještě ti kus dovolené čeká. U nás houby nerostou, ale procházky po lese ty já mám moc ráda. Poděbrady jsou nádherné a ty jsi šikulka- tolik kilometrů na kole. ;-)Klíště jsem zatím domů nepřinesla,ale ani houbu :-D Přeji ti krásný druhý dovolenkový týden. Paaa ❤❤❤

8 Jana Jana | Web | 20. srpna 2016 v 19:40 | Reagovat

[3]: Máš pravdu, teď jsem si vzpomněla, že ten návod na klíšťata je od tebe. ;-) U fotek tvých kostelů si vždycky chrochtám, neboj. Taky ráda načuhuješ mezi mřížemi jako já. :-D :-D

[4]: Mirku neboj, taky jsem něco usušila. A suším i teď. Přítel se zbláznil a přinesl mi dva koše hřibů. Půlku z nich jsem teda musela vyhodit, páč byly červavé, ale i tak se sušička nezastaví. :-) A teď si jdu zase užívat. ;-)  :-D

[5]: Poděbrady jsou moje srdeční záležitost, to víš, rodné město. Ale máš pravdu, je tam opravdu hodně zeleně a na procházky úplný ráj. :-) Lázenští hosté si tam přijdou na své. ;-) Teď plánuji kam vyrazím příští týden. Ještě nevím kam, ale už se těším. :-)

[6]: U nás ještě rostou, dost jich je ale červavých. Je sucho. Nevím jestli chutnám klíšťatům, ale jiné havěti určitě. Třeba blechám. Jakmile kolem mě projde zablešený pes nebo kočka, tak je mám taky. Jednou jsem chytla blechu ve vlaku od spolucestujícího - byl to děsnej santusák - viděla jsem, jak na mě ta blecha z něj přímo přeskočila. :-D :-D Takže Evčo, klíšťatům a jiné havěti ZDAR! ;-)

9 Jana Jana | Web | 20. srpna 2016 v 19:45 | Reagovat

[7]: Zdeninko, utíká to strašně moc. :-( Zrovna jsem na tebe myslela, že bych naplánovala ještě výlet do Pardubic, že bych tě tam třeba mohla zastihnout. :-) Od nás jsem tam čugálkou za chvilku a v Pardubicích jsem ještě nebyla. Kdyžtak se ozvu, kdyby ti to nevadilo. :-) Hezký sobotní večer přeji. :-)

10 Radka Radka | Web | 21. srpna 2016 v 7:08 | Reagovat

Dovolené a celé prázdniny letí šíleně rychle...naštěstí nás ale čeká ještě babí léto, které nadevše miluji. Jsi dobrá, že si sama umíš udělat takový krásný výlet!!!

11 Jana Jana | Web | 21. srpna 2016 v 9:44 | Reagovat

[10]: Radko, takové výlety si dopřávám moc ráda. Nerada jsem na někom závislá, takhle se můžu vydat kam se mi zachce, nemusím se na nikoho ohlížet. Děti už mám velké, takže to není žádný problém. :-) Ať se nám to babí léto letos vydaří. :-)

12 Dominika Dominika | Web | 21. srpna 2016 v 15:27 | Reagovat

Poděbrady mě uchvátily, byla jsem tam před dvěma roky na dovolené, nádhera. Bydleli jsme v hotelu Soudek, kde skvěle vařili. A ty lázně......

13 Jana Jana | Web | 23. srpna 2016 v 17:58 | Reagovat

[12]: Domčo, U Soudku stále výborně vaří. Podle mě to je nejlepší restaurace v Poděbradech. ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.